مشاوره تحصیلی | مشاوره خانواده | برنامه ریزی کنکور | دکتری | کارشناسی ارشد | انتخاب رشته کنکور

مشاوره خانواده-مشاوره تحصیلی-برنامه ریزی کنکور-مشاوره علمی کاربردی-مشاوره دانشگاه ازاد-مشاوره انتخاب رشته-انتخاب رشته کنکور-انتخاب رشته سراسری-کارشناسی ارشد – برنامه ریزی کنکور96-مرکز مشاوره سامانه ندای مشاور-وبلاگ سامانه ندای مشاور-مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی | مشاوره خانواده | برنامه ریزی کنکور | دکتری | کارشناسی ارشد | انتخاب رشته کنکور

مشاوره خانواده-مشاوره تحصیلی-برنامه ریزی کنکور-مشاوره علمی کاربردی-مشاوره دانشگاه ازاد-مشاوره انتخاب رشته-انتخاب رشته کنکور-انتخاب رشته سراسری-کارشناسی ارشد – برنامه ریزی کنکور96-مرکز مشاوره سامانه ندای مشاور-وبلاگ سامانه ندای مشاور-مشاوره تحصیلی تلفنی

ثبت نام مدارس نمونه دولتی

ثبت نام مدارس نمونه دولتی

ثبت نام مدارس نمونه دولتی

ثبت نام مدارس نمونه دولتی

آزمون مدارس نمونه دولتی هرساله توسط آموزش و پرورش برای ورود دانش آموزان به دوره متوسطه اول ( ششم به هفتم ) و دوره متوسطه دوم ( نهم به دهم ) برگزار می شود. در این مقاله به بیان توضیحاتی درمورد مدارس نمونه دولتی برای شناخت بیشتر داوطلبان ورود به مدارس نمونه دولتی ، زمان و نحوه ثبت نام مدارس نمونه دولتی، شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی و همچنین زمان برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی ونحوه  اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی می پردازیم.

شناسنامه مدارس نمونه دولتی : به منظور تشویق و ترغیب دانش آموزان مستعد به ویژه مناطق محروم و افزایش رشد علمی و تربیتی آنان و جلوگیری از ضایع نشدن نیروهای مؤمن و هدفی که در تداوم انقلاب اسلامی نقش سازنده دارند و نیز به منظور استفاده از تجربیات حاصله در ارتقای کیفیت آموزشی سایر آموزشگاه های مدارس نمونه (دخترانه و پسرانه) تـأسیس گردید. مدارس نمونه دولتی در هر منطقه یا شهرستان در صورت وجود امکانات به پیشنهاد رییس منطقه یا شهرستان و تأیید مدیر کل استان و امور آموزشی و فنی و حرفه ای (برحسب مورد) تأسیس می شود.

معلمان و مربیان مدارس نمونه دولتی از افراد متعهد و با تجربه می باشند که از سطح علمی و آموزشی بالایی برخوردار هستند و دارای حداقل 5 سال سابقه تدریس در مدارس آموزش و پرورش و با مؤسسات آموزشی مورد تأیید میباشند و مدیران مدارس نمونه دولتی از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار هستند .

زمان و نحوه ثبت نام مدارس نمونه دولتی

ثبت نام مدارس نمونه دولتی براساس زمانبندی سازمان استعداد درخشان کشور هرساله از اسفند ماه در دو مقطع تحصیلی متوسطه اول و متوسطه دوم انجام می گیرد. ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی کشور بصورت اینترنتی و از طریق سایت sampad.medu.ir انجام می گیرد و دانش آموزان عزیز میتوانند از طریق ورود به سایت مدارس نمونه دولتی استان خود، وارد سیستم ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی شوند و مراحل ثبت نام مدارس نمونه دولتی را انجام دهند. همچنین ویرایش ثبت نام مدارس نمونه دولتی نیز از طریق سایت ثبت نام آزمون نمونه دولتی امکانپذیر می باشد.

داوطلبان عزیز قبل از هرگونه اقدامی برای ثبت نام، باید دفترچه ثبت نام مدارس نمونه دولتی را دانلود کنند. دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی شامل زمان و نحوه ثبت نام مدارس نمونه دولتی ، شرایط پذیرش مدارس نمونه نمونه دولتی ، منابع آزمون نمونه دولتی ، زمان توزیع کارت ورود به جلسه آزمون نمونه دولتی ، زمان برگزاری آزمون نمونه دولتی ، زمان اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی و زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت مدارس نمونه دولتی می باشد که در ذیل به صورت مختصر توضیح می دهیم.

شرایط پذیرش مدارس نمونه نمونه دولتی

ثبت نام دانش آموزان مدارس نمونه دولتی از بین فارغ التحصیلان پایه های ششم ابتدایی و نهم برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر صورت میگیرد و ملاک پذیرش دانش آموزان برای ثبت نام نمونه دولتی ، مجموع کل امتحان نهایی و نمره آزمون ورودی خواهد بود. از جمله شرایط و ضوابط ثبت نام داوطلبان در آزمون نمونه دولتی به شرح ذیل می باشد:

  1. تابعیت جمهوری اسلامی ایرانی
  2. اشتغال به تحصیل در پایه ششم و پایه نهم
  3. کسب مقیاس خیلی خوب در تمام دروس و یا مقیاس خوب در یک درس و خیلی خوب در سایر دروس نوبت اول برای داوطلبان ورود به پایه هفتم مدارس نمونه دولتی
  4. کسب حداقل معدل 17 در پایه هشتم برای داوطلبان ورود به پایه دهم مدارس نمونه دولتی

نکته:

  1. ثبت نام در دبیرستان های متوسطه اول و متوسطه دوم نمونه دولتی صرفا  در محدوده منطقه محل تحصیل پایه ششم و پایه نهم امکان پذیر می باشد.
  2. در ضمن دانش آموزان باید دقت کنند که درصورت قبولی در مدارس نمونه دولتی به هیچ عنوان امکان جا به جایی یا تغییر اولویت را ندارند.
  3.  ثبت نام اتباع غیر ایرانی با توجه به منابع بخشنامه شده از مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور
 

کانال تلگرام تیزهوشان

زمان توزیع کارت ورود به جلسه مدارس نمونه دولتی

 "همراه داشتن کارت ورود به جلسه آزمون نمونه دولتی برای حضور در جلسه آزمون الزامی میباشد"

کارت ورود به جلسه مدارس نمونه دولتی معمولا یک هفته مانده به زمان برگزاری آزمون نمونه دولتی توزیع می شود.

توزیع کارت آزمون نمونه دولتی بصورت اینترنتی و از طریق سایت ثبت نام مدارس نمونه دولتی انجام می گیرد و داوطلبان عزیز می توانند با استفاده از شماره شناسنامه و کد رهگیری خود کارت آزمون رو دریافت نمایند.

کارت ورود به جلسه مدارس نمونه دولتی شامل مشخصات داوطلبی و شماره داوطلبی می باشد که داوطلبان پس از دریافت آن باید مشخصات مندرج برروی کارت آزمون را با مشخصات هویتی خود تطبیق دهند تا نقصی نداشته باشد. در صورت وجود نقص در کارت ورود به جلسه مدارس نمونه دولتی، داوطلبان باید هرچه سریعتر نسبت به ویراش و رفع نقص کارت اقدام نمایند.

زمان برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی

آزمون مدارس نمونه دولتی کشور در اساس بازه زمانی تعیین شده از سوی آموزش و پرورش،هرساله معمولا بعد از اتمام امتحانات پایان ترم مدارس انجام می گیرد.

زمان برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم قبل از زمان برگزاری آزمون نمونه دولتی نهم به دهم می باشد و داوطلبان عزیز باید یک ساعت قبل از برگزاری آزمون نمونه دولتی در محل برگزاری آزمون نمونه دولتی حضور داشته باشند. آدرس محل برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی بر روی کارت آزمون نمونه دولتی درج می شود.

زمان اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی

پس از برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی، همه دانش آموزان و خانواده های محترم به دنبال بررسی شانس قبولی داوطلبان در آزمون نمونه دولتی و اطلاع از نتایج آزمون نمونه دولتی می باشند و بسیاری از دانش آموزان و خانواده ها لحظات پراسترسی را تا اعلام نتایج نمونه دولتی سپری می نمایند.

باید بگوییم که نتایج آزمون نمونه دولتی بصورت جداگانه از سوی آموزش و پرورش هر استانی اعلام می شود و در حالت خوشبینانه فاصله زمانی برگزاری آزمون نمونه دولتی و اعلام نتایج نمونه دولتی حداقل دوهفته می باشد و اعلام نتایج مدارس نمونه دولتی نیز بصورت اینترنتی می باشد و داوطلبان میتوانند برای دریافت کارنامه آزمون نمونه دولتی از طریق سایت نمونه دولتی استان خود اقدام نمایند.

گروه آموزشی سفید با طراحی نرم افزار تخمین رتبه آزمون نمونه دولتی این امکان را به داوطلبان میدهد تا قبل از انتشار نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی، شانس قبولی خود را در مدارس نمونه دولتی تخمین بزنند. داوطلبان عزیز برای استفاده از نرم افزار تخمین رتبه مدارس نمونه دولتی میتوانند با مشاورین گروه آموزشی سفید تماس بگیرند.

اعتراض به نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی: داوطلبانی که پس از اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی به هر نحوی در مدارس نمونه دولتی پذیرفته نشده اند و یا قصد تغییر رشته قبولی می باشند میتوانند از طریق سیستم ثبت اعتراض به کارنامه نمونه دولتی ، نسبت به نتیجه آزمون اعتراض کنند. داوطلبان برای ثبت اعتراض به نتایج نمونه دولتی فقط یک هفته پس از اعلام نتایج مهلت دارند.

تکمیل ظرفیت مدارس نمونه دولتی

پس از اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی و ثبت نام نهایی پذیرفته شدگان در مدارس نمونه دولتی ، برخی از مدارس ظرفیت جدیدی را برای داوطلبان اعلام می نمایند و اقدام به برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت مدارس نمونه دولتی می نمایند که داوطلبان باید مجددا با مراجع به سایت نمونه دولتی استان خود ثبت نام تکمیل طرفیت مدارس نمونه دولتی را انجام دهند.

داوطلبان عزیز در صورتی که نیاز به مشاوره تحصیلی داشته باشند و برای پاسخگویی به هرگونه سوال درباره آزمون مدارس نمونه دولتی می توانند از مشاوران گروه آموزشی سفید کمک بگیرند. برای ارتباط با مشاوران از طریق تلفن ثابت با شماره زیر تماس بگیرید

9099071375

پاسخگویی همه روزه از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

کانال تلگرام تیزهوشان

در صورتی در حال تحقیق درباره مدارس هستید مطالب ، میزان شهریه مدارس تیزهوشان ، میزان شهریه مدارس غیرانتفاعی  ، ثبت نام مدارس تیزهوشان ، ثبت نام مدارس شاهد می تواند برای شما مفید باشد.

منابع:ثبت نام مدارس نمونه دولتی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.