مشاوره تحصیلی | مشاوره خانواده | برنامه ریزی کنکور | دکتری | کارشناسی ارشد | انتخاب رشته کنکور

مشاوره خانواده-مشاوره تحصیلی-برنامه ریزی کنکور-مشاوره علمی کاربردی-مشاوره دانشگاه ازاد-مشاوره انتخاب رشته-انتخاب رشته کنکور-انتخاب رشته سراسری-کارشناسی ارشد – برنامه ریزی کنکور96-مرکز مشاوره سامانه ندای مشاور-وبلاگ سامانه ندای مشاور-مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی | مشاوره خانواده | برنامه ریزی کنکور | دکتری | کارشناسی ارشد | انتخاب رشته کنکور

مشاوره خانواده-مشاوره تحصیلی-برنامه ریزی کنکور-مشاوره علمی کاربردی-مشاوره دانشگاه ازاد-مشاوره انتخاب رشته-انتخاب رشته کنکور-انتخاب رشته سراسری-کارشناسی ارشد – برنامه ریزی کنکور96-مرکز مشاوره سامانه ندای مشاور-وبلاگ سامانه ندای مشاور-مشاوره تحصیلی تلفنی

ثبت نام کنکور سراسری

ثبت نام کنکور سراسری

ثبت نام کنکور سراسری

ثبت نام کنکور سراسری

یکی از چالش های پیش رو برای فارغ التحصیلان دوره متوسطه دوم در کشور ما، رقابت در کنکور سراسری میباشد. همانطور که میدانید، کنکور سراسری برای دانش آموزان عزیز و حتی خانواده های دانش آموزان به یک دغدغه و چالش تبدیل شده است و دانش آموزان عزیز تمام تلاش و وقت خود را برای آمادگی و شرکت در کنکور سراسری میگذراند تا کسب رتبه ای قابل قبول در کنکور سراسری نتیجه تلاش خود را ببینند و هم چنین خانواده ها با حمایت از دانش آموزان خود ( مثل تهیه جزوات کنکور ، ثبت نام در کلاسهای تقویتی کنکور و آزمون های آزمایشی کنکور ) انتظار دارند که دانش آموزان رتبه قبولی در کنکور سراسری را کسب کرده و با کسب نتیجه مناسب در رشته دلخواه و دانشگاه های مورد نظر قبول شوند.

زمان و نحوه ثبت نام کنکور سراسری

زمان ثبت نام : مجری ثبت نام و برگزاری ثبت نام کنکور سراسری، سازمان سنجش و آموزش کشور می باشد و بر اساس تقویم زمانی سازمان سنجش، ثبت نام کنکور طبق روال هرساله به صورت کشوری و معمولا از نیمه دوم دی ماه شروع میشود و ثبت نام آزمون بصورت اینترنتی از طریق سایت www.sanjesh.org صورت می گیرد و همه داوطلبان و متقاضیان شرکت در گروه های پنج گانه آزمون سراسری ، باید در بازه زمانی تعیین شده اقدام به ثبت نام در گروه های آزمایشی مورد نظر کنند. ثبت نام کنکور سراسری در پنج گروه به شرح ذیل انجام میگیرد:

ثبت نام کنکور سراسری گروه ریاضی و فیزیک

ثبت نام کنکور سراسری گروه علوم تجربی

ثبت نام کنکور سراسری  گروه علوم انسانی

ثبت نام کنکور سراسری گروه هنر

ثبت نام کنکور سراسری گروه زبان

هر یک از داوطلبان میتوانند علاوه بر شرکت در یکی از گروه های اصلی ( کنکور ریاضی و فیزیک، کنکور تجربی و کنکور انسانی ) ، میتوانند در یکی از گروه های شناور ( کنکور هنر و کنکور زبان ) نیز ثبت نام کنند.

کانال تلگرام گروه آموزشی سفید

همانطور که گفتیم ثبت نام در گروه های آزمایشی کنکور سراسری در بازه زمانی مشخصی که از طریق سازمان سنجش اعلام می شود صورت میگیرد و همه متقاضیان باید قبل از اقدام به ثبت نام ، دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری را دریافت کنند. داوطلبان و متقاضیان شرکت در ثبت نام کنکور سراسری توجه نمایند که دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری شامل تمامی اطلاعات مربوط به ثبت نام کنکور ، شرایط عمومی و اختصاصی کنکور سراسری ، تاثیر سهمیه ها در کنکور سراسری ، زمانبندی برگزاری کنکور سراسری و اعلام نتایج کنکور سراسری و زمان انتخاب رشته کنکور سراسری و ... می باشد. دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری از طریق سایت سنجش امکانپذیر می باشد.

نحوه ثبت نام در کنکور سراسری: داوطلبان عزیز پس از مطالعه دفترچه راهنمای کنکور، میتوانند با خرید کارت اعتباری ثبت نام کنکور و دریافت سریال ثبت نام کنکور، وارد سیستم ثبت نام  شوند و مطابق با راهنمای ثبت نام، مشخصات هویتی و داوطلبی خود را ثبت کنند و گروه آزمایشی خود را انتخاب کنند.

در ثبت نام کنکور سراسری، داوطلبانی که تمایل به شرکت در رشته های دانشگاه پیام نور ودانشگاه غیر انتفاعی میباشند باید علاوه بر خرید کارت اعتباری مربوط به ثبت نام کنکور سراسری، سریال علاقه مندی به ثبت نام رشته های دانشگاه پیام نور و غیر اتفاعی را نیز تهیه نمایند تا پس از اعلام نتایج کنکور سراسری،مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی نیز باشند.

میزان شهریه دانشگاه ها و موسسات غیر انتفاعی – غیردولتی

کد سوابق تحصیلی چیست؟

در سالهای اخیر داوطلبان برای شرکت در کنکور سراسری میبایست ابتدا کد سوابق تحصیلی خود را تهیه نموده تا بتوانند مجاز به ثبت نام باشند.

کد سوابق تحصیلی شامل کد سوابق تحصیلی دیپلم و کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی میباشد که متقاضیان عزیز برای دسترسی به کد سوابق تحصیلی خود باید کد دانش آموز و کد منطقه اخذ دیپلم و کد منطقه اخذ پیش دانشگاهی را داشته باشند.

نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی : داوطلبان عزیز برای گرفتن کد سوابق تحصیلی در ابتدا باید وارد سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به آدرس dipcode.medu.ir شده و با  وارد کردن مشخصات داوطلبی خود وارد صفحه تایید نمرات دیپلم و تایید نمرات پیش دانشگاهی شده و پس از تایید اطلاعات، کد سوابق تحصیلی خود را اخذ نمایند.

داوطلبان عزیز میتوانند برای دریافت مشاوره تحصیلی و اطلاعات بیشتر در زمینه ثبت نام کنکور سراسری( تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور، تاثیر سهمیه ها در کنکور، شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان ، شرایط پذیرش دانشگاه های خاص در کنکور ، ترمیم معدل دیپلم و...) میتوانند با مشاورین گروه آموزشی سفید در تماس باشند.

9099071375

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

منابع:ثبت نام کنکور سراسری

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.