مشاوره تحصیلی | مشاوره خانواده | برنامه ریزی کنکور | دکتری | کارشناسی ارشد | انتخاب رشته کنکور

مشاوره خانواده-مشاوره تحصیلی-برنامه ریزی کنکور-مشاوره علمی کاربردی-مشاوره دانشگاه ازاد-مشاوره انتخاب رشته-انتخاب رشته کنکور-انتخاب رشته سراسری-کارشناسی ارشد – برنامه ریزی کنکور96-مرکز مشاوره سامانه ندای مشاور-وبلاگ سامانه ندای مشاور-مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی | مشاوره خانواده | برنامه ریزی کنکور | دکتری | کارشناسی ارشد | انتخاب رشته کنکور

مشاوره خانواده-مشاوره تحصیلی-برنامه ریزی کنکور-مشاوره علمی کاربردی-مشاوره دانشگاه ازاد-مشاوره انتخاب رشته-انتخاب رشته کنکور-انتخاب رشته سراسری-کارشناسی ارشد – برنامه ریزی کنکور96-مرکز مشاوره سامانه ندای مشاور-وبلاگ سامانه ندای مشاور-مشاوره تحصیلی تلفنی

انتخاب رشته دانشگاه آزاد 96 - 97

انتخاب رشته دانشگاه آزاد 96 - 97

انتخاب رشته دانشگاه آزاد 96 - 97

انتخاب رشته دانشگاه آزاد 96 - 97

با توجه به اینکه در چند سال اخیر کنکور سراسری و کنکور دانشگاه آزاد ادغام شده است ولی انتخاب رشته کنکور سراسری و انتخاب رشته دانشگاه آزاد بصورت مجزا از هم صورت می گیرد. یعنی پس از اعلام نتایج کنکور سراسری ، دفترچه انتخاب رشته در قالب ذیل منتشر میشود:

1 .دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری 96 که از طریق سایت www.sanjesh.org منتشر می شود و داوطلبان میتوانند رشته محل های دانشگاه های دولتی ، پیام نور و غیرانتقاعی و پردیس های خودگردان را در قالب 150 رشته محل انتخاب نمایند.

2. دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 96 که معمولا پس از اتمام زمان انتخاب رشته دانشگاه های سراسری بر روی سایت معاونت سنجش دانشگاه آزاد به آدرس www.azmoon.org منتشر میشود.

زمان و نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 96

انتخاب رشته دانشگاه آزاد پس از اعلام نتایج کنکور سراسری 96 و معمولا با فاصله زمانی یک هفته ای پس از اتمام انتخاب رشته دانشگاه سراسری شروع می شود و همه داوطلبانی که در کنکور سراسری 96 شرکت کرده اند درصورت اینکه مجاز به انتخاب رشته شده باشند می توانند در انتخاب رشته دانشگاه آزاد شرکت کنند. پس داوطلبان توجه کنند که نیازی به ثبت نام مجزا در انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیست و هر داوطلبی که در آزمون سراسری شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته شده باشد میتواند در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد نیز شرکت کند.

انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 96 بصورت اینترنتی و از طریق سایت دانشگاه آزاد ( www.azmoon.org ) انجام می گیرد و داوطلبان برای انجام انتخاب رشته میتوانند پس از اینکه وارد سایت شدند بر روی لینک سامانه انتخاب رشته آزمون سراسری دانشگاه آزاد سال 96 کلیک کرده و وارد صفحه انتخاب رشته شوند.

کانال تلگرام گروه آموزشی سفید

نحوه ورود به سیستم انتخاب رشته دانشگاه آزاد

برای ورود به سیستم انتخاب رشته الکترونیکی دانشگاه آزاد داوطلبان باید اطلاعات ذیل را وارد کنند.

کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد : پس از اعلام نتایج کنکور سراسری و انتشار کارنامه آزمون سراسری ، برای هر داوطلبی در پایین صفحه کارنامه ، کد اختصاصی 7 رقمی با عنوان کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد در نظر گرفته میشود که برای انجام انتخاب رشته ضروری می باشد.

شناسه ثبت نام و رمز ثبت نام : برای انتخاب رشته در دانشگاه آزاد داوطلبان عزیز باید با خرید کارت اعتباری انتخاب رشته دانشگاه آزاد ، شناسه و رمز ثبت نام را تهیه نمایند. برای تهیه کارت اعتباری داوطلبان میتوانند از طریق سایت دانشگاه آزاد وارد سیستم خرید کارت اعتباری شده و با پرداخت الکترونیکی آن را تهیه نمایند.

به داوطلبان توصیه می شود قبل از خرید کارت اعتباری و ورود به سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ، حتما دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد را از طریق همان سایت دریافت و مطالعه نمایند تا انتخاب رشته ای صحیح انجام دهند.

نحوه دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 96 : دفترچه انتخاب رشته 96 از طریق سایت دانشگاه آزاد قابل دریافت می باشد و داوطلبان میتوانند با ورود به این سایت دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دانلود کنند و از شرایط و نحوه انتخاب رشته اطلاع پیدا کنند.

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد

نحوه انتخاب رشته صحیح در دانشگاه آزاد

خب پس از اینکه در مورد زمان و نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد مطالبی را بیان کردیم در ادمه قصد داریم سخنی با داوطلبان کنکور برای انجام انتخاب رشته صحیح دانشگاه آزاد داشته باشیم.

همانطوری که بیان شد انتخاب رشته کنکور سراسری و انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت مجزا از هم صورت می گیرد و تفاوت هایی را دارند که در اینجا ذکر می گردد.

اول اینکه تعداد انتخاب رشته محل ها در دانشگاه آزاد بسیار محدودتر می باشد بطوری که تعداد انتخاب محل های دانشگاهی از 150 انتخاب سراسری به 20 انتخاب کاهش می یابد و همین محدود بودن انتخاب ها خود دلیل بر حساس بودن و مهم بودن انتخاب رشته دانشگاه آزاد می باشد. پس داوطلبان عزیز باید در نحوه چینش و انتخاب رشته دانشگاه آزاد نهایت دقت و حساسیت را داشته باشند و با درنظر گرفتن تراز کل انتخاب رشته صحیح داشته باشند.

دوم اینکه ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد بسیار کاهش پیدا کرده و دلیل اصلی این امر بخاطر پذیرش بدون آزمون دانشگاه آزاد در اکثر رشته ها و واحد های دانشگاهی می باشد، بطوریکه در چند سال اخیر اکثر رشته های دانشگاه آزاد بجز رشته های پزشکی دانشگاه آزاد ، رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد و رشته های غیرپزشکی پرطرفدار در دانشگاه های معتبر ،  بصورت بدون آزمون پذیرش می کنند که در مقاله ای مجزا پذیرش بدون آزمون دانشگاه آزاد را توضیح داده ایم.

سوم اینکه برخلاف انتخاب رشته دانشگاه های سراسری که رتبه کل و رتبه در سهمیه مناطق داوطلب دارای اهمیت می باشد ، در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد نمره کل داوطلب ( تراز ) در زیرگروه ها اهمیت بالایی دارد و هرچقد تراز کل داوطلب در کارنامه کنکور بالاتر باشد شانس قبولی بستری در رشته محل های دانشگاه آزاد دارد و در واقع تراز داوطلب رابطه مستقیمی با قبولی در دانشگاه آزاد دارد.

کانال تلگرام گروه آموزشی سفید

چهارمین تفاوت در تاثیر سهمیه ها در انتخاب رشته دانشگاه آزاد می باشد. در انتخاب رشته دانشگاه آزاد سهمیه ایثارگری نقش بسیاری در پذیرش داوطلبان دارد و داوطلبانی که دارای سهمیه ایثارگران می باشند و تراز نسبتا بالایی داشته باشند ، میتوانند با انتخاب رشته ای صحیح شانس بالایی در قبولی داشته باشند.

همچنین سهمیه بسیج فعال نیز در انتخاب رشته دانشگاه آزاد اعمال میگردد و داوطلبی که دارای سهمیه بسیج میباشد در صورت داشتن تراز نزدیک به سایر رقبا ، شانس قبولی بیشتری دارد.

داوطلبان عزیز میتوانند برای دریافت مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد و نحوه چینش اولویت ها با مشاورین گروه آموزشی سفید در تماس باشند. برای تماس با مشاورین مرکز از طریق تلفن ثابت با مشاورین مرکز تماس بگیرید.

9099071375

تماس همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

مطالب ثبت نام کنکور سراسری ، انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۶-۹۷  ، دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 96 97 ، دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۹۶-۹۷ ، انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۹۶-۹۷ ، تکمیل ظرفیت انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۹۶-۹۷ ، تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۹۶-۹۷ می تواند برای شما مفید باشد.

منابع:

انتخاب رشته دانشگاه آزاد 96 - 97

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.