مشاوره تحصیلی | مشاوره خانواده | برنامه ریزی کنکور | دکتری | کارشناسی ارشد | انتخاب رشته کنکور

مشاوره خانواده-مشاوره تحصیلی-برنامه ریزی کنکور-مشاوره علمی کاربردی-مشاوره دانشگاه ازاد-مشاوره انتخاب رشته-انتخاب رشته کنکور-انتخاب رشته سراسری-کارشناسی ارشد – برنامه ریزی کنکور96-مرکز مشاوره سامانه ندای مشاور-وبلاگ سامانه ندای مشاور-مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی | مشاوره خانواده | برنامه ریزی کنکور | دکتری | کارشناسی ارشد | انتخاب رشته کنکور

مشاوره خانواده-مشاوره تحصیلی-برنامه ریزی کنکور-مشاوره علمی کاربردی-مشاوره دانشگاه ازاد-مشاوره انتخاب رشته-انتخاب رشته کنکور-انتخاب رشته سراسری-کارشناسی ارشد – برنامه ریزی کنکور96-مرکز مشاوره سامانه ندای مشاور-وبلاگ سامانه ندای مشاور-مشاوره تحصیلی تلفنی

دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96 - 97

دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96 - 97

دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96 - 97

دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96 - 97

یکی از مهمترین مراحل ثبت نام رشته کنکور سراسری برای داوطلبان عزیز ، مرحله تکمیل ظرفیت کنکور سراسری می باشد و اکثر داوطلبانی که در مرحله انتخاب رشته موفق به قبولی در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود نشده اند بدنبال انتخاب رشته ای صحیح در این مرحله می باشند تا آخرین شانس خود را برای ورود به دانشگاه امتحان کنند.

بسیاری از داوطلبان به اشتباه گمان می کنند که در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور سراسری رقابت بر سر کرسی های دانشگاهی کمتر است و شانس بیشتری برای قبولی دارند ، در حالیکه باید در نظر داشته باشند که در این مرحله همه داوطلبان حتی داوطلبانی که در انتخاب رشته پذیرفته شده اند نیز بدنبال قبولی در رشته ای بهتر از رشته و دانشگاه قبلی می باشند و شانس خود را مجددا در این مرحله آزمایش می کنند و همین امر موجب می گردد رقابت در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور بسیار افزایش پیدا کند.

پس داوطلبان عزیز در نظر داشته باشند که ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری بسیار حساس می باشد و باید با آگاهی کامل از لیست دانشگاه ها و ظرفیت رشته های ارائه شده در مرحله تکمیل ظرفیت ، انتخاب رشته ای صحیح و دقیقی داشته باشند.

اولین اقدام قبل از انتخاب رشته در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ، دانلود و دریافت دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری می باشد . دفترچه راهنمای تکمیل ظرفیت کنکور سراسری شامل تمامی رشته های ارائه شده در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور ، لیست دانشگاه ها ، طرفیت رشته های مرحله تکمیل ظرفیت کنکور و شرایط و ضوابط ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری می باشد.

کانال تلگرام گروه آموزشی سفید

زمان و نحوه دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96 - 97

طبق روال هر ساله ، برای سالتحصیلی 96 - 97 نیز ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری برگزار می شود. بر اساس زمانبندی سازمان سنجش پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 96  و پس از اینکه پذیرفته شدگان کنکور ثبت نام قطعی خود را در دانشگاه ها انجام دادند ، مرحله تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96-97 از نیمه اول آبان ماه شروع می شود و همه داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده اند و مجاز به انتخاب رشته شده اند می توانند در این مرحله ثبت نام کنند. مجددا تاکید میکنیم :

فقط داوطلبانی میتوانند در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری شرکت کنند که در مرحله قبل مجاز به انتخاب رشته دانشگاه های سراسری شده باشند.

دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96 - 97 از طریق سایت سنجش کشور www.sanjesh.org منتشر می شود و داوطلبان می توانند برای دریافت دفترچه راهنما از این سایت اقدام کنند.

در دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری علاوه بر رشته های با کنکور ( رشته های پزشکی ، رشته های پیراپزشکی و رشته های غیرپزشکی ) ، رشته های پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی هم قید شده است و در واقع ثبت نام تکمیل ظرفیت پذیرش براساس سوابق تحصیلی 96-97 نیز همزمان با ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری شروع می شود.

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور

راهنمای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96 - 97

گفتیم که اولین قدم برای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور ، دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96 و اطلاع از لیست رشته ها و ظرفیت رشته های ارائه شده می باشد. پس از این مرحله داوطلبان باید کارنامه سبز کنکور سراسری ( کارنامه نهایی ) را دریافت کنند تا فاصله رتبه خود با رتبه آخرین نفر قبولی در رشته های مورد نظر خود را تخمین بزنند و سپس بر اساس اولویت بندی خود فرم انتخاب رشته را تکمیل نمایند.

در رابطه با مرحله تکمیل ظرفیت کنکور سراسری باید چند نکته رو برای داوطلبان عزیز بیان کنیم :

  1. تکمیل ظرفیت کنکور سراسری مختص داوطلبانی می باشد که مجاز به انتخاب رشته در کنکور سراسری شده باشند.
  2. قبولی در مرحله تکمیل ظرفیت به منزله انصراف از دانشگاه قبلی و لغو رشته قبولی قبلی می باشد.
  3. داوطلبان در صورت قبولی در دوره های روزانه در مرحله تکمیل ظرفیت  و انصراف از ثبت نام ،از شرکت در کنکور سراسری سال آینده محروم خواهند شد .
  4. ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96 و ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 96 جدا از هم می باشد.
  5. حتما قبل از اقدام به انتخاب رشته کارنامه سبز کنکور را دریافت نمایید.

داوطلبان عزیز میتوانند برای دریافت مشاوره ثبت نام تکمیل ظرفیت و مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری با مشاورین گروه آموزشی سفید در ارتباط باشند. برای تماس با مشاورین مرکز از طریق تلفن ثابت با شماره زیر تماس بگیرید.

9099071375

پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

برای ثبت نام بدون آزمون در دانشگاه ها می توانید از مطالب لیست رشته های بدون آزمون دانشگاه پیام نور ، لیست رشته های بدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی ، ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد ، ثبت نام بدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی ، ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور ، ثبت نام بدون آزمون رشته های پیراپزشکی ، دانلود دفترچه بدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی ، دانلود دفترچه بدون آزمون دانشگاه آزاد  ، دانلود دفترچه بدون کنکور دانشگاه پیام نور استفاده کنید.

منبع:دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96 - 97

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.